الجمعة، 5 أبريل 2013

انا مش انا


انا تهت مني، ده بجد. انا مش عرفاني وغالبا مش عايزاني، شكلي يمكن ما اتغيرش بس اكيد دي مش انا، اللي بيفرحني زي ما هو بس مابقاش بيبسطني اوي، واللي بيزعلني كمان هو هو بس مابقاش فارق معايا اوي، بحقق نجاح بس فشلت في تحقيق اللي انا عايزاه، عندي اهداف طول الوقت مؤجلة ومش عايزة حتى افكر فيها، سعيدة بس مش مبسوطة ومكتئبة، بفكر طول الوقت من غير ما ابطل تفكير ثانية واحدة بس من غير اي هدف ولا بحقق اي نتيجة، بتكلم كتير ومش بقول اي حاجة، كل حاجة عرفتها وكل حد قابلته وكل مكان روحته وكل ذكرى مريت بيها في حياتي بفتكرها، بس كأن حد حكالي عنها مش كأنها ذكرياتي الشخصية ولا كأن انا اللي عديت بيها، كل الصور بهتت وكل الناس حتى اللي كانو في يوم اقرب لي من نفسي كأنهم بيبصو عليا من ورا ازاز شايفاهم بس مش قادرة اتواصل معاهم ولا قادرة اوصل لحد منهم ولا حتى عارفة اغير ده، عايزة اصرخ، عايزة اصحى، عايزة اكون انا مرة تانية بس واضح اني حفضل مش انا .. ده يأس ولا بقبل امر واقع اتفرض عليا؟ معرفش، حتغير ولا مش حتغير؟ ماعرفش، تعبت ولا ما  تعبتش؟ ما اعرفش، زهقت ولا ما زهقتش؟ ما اعرفش، ما اعرفش ومش قادرة حتى افكر لو كنت عايزة اعرف .. انا مين؟ انا ليه؟ انا ازاي؟ اللي قالها كان بيهزر بس عمرها ما كانت بجد اد دلوقتي  

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق